BH filmski festival u New Yorku: Ovo su filmovi iz BiH, regiona i dijaspore koji će biti prikazani

Devetnaesti BHFF sastojat će se od tri narativna igrana filma, pet kratkih narativnih filmova i četiri dokumentarna filma. Dvanaest filmova odabranih za prikazivanje na 19. godišnjem BHFF-u ispunjavaju uslove za osvajanje nagrada žirija BHFF-a za najbolji dokumentarni film, najbolji kratki ili animirani narativni film, najbolji dugometražni narativni film, najbolju glumačku izvedbu i posebno priznanje žirija, kao i BHFF nagrada publike za najbolji film

Selekcija filmova na 19. BHFF-u prikazuje opseg i dubinu filmskih ostvarenja koja potiču iz BiH, regiona i bh. dijaspore širom svijeta

Bosanskohercegovački filmski festival (BHFF) u New Yorku ove godine će se održati od 12. do 15. aprila, a organizatori su tim povodom objavili program devetnaestog po redu festivala.

DIJASPORA I REGION

Od velikog broja filmova pristiglih na razmatranje BHFF-u, u finalni program festivala odabrano je ukupno dvanaest filmova. Ovogodišnji festival će uključiti i seriju interaktivnih pitanja i odgovora i diskusija sa gostima filmaša, koji će trajati od srijede, 12. aprila do subote, 15. aprila lično u SVA teatru u New Yorku.

Kako ističu iz BHFF-a, ovogodišnja selekcija filmova prikazuje opseg i dubinu filmskih ostvarenja koja potiču iz Bosne i Hercegovine, regiona i bosanskohercegovačke dijaspore širom svijeta. Po prvi put, uzbuđeno dodaju da su ogromna većina režisera na festivalu žene. Takođe, priče i teme obuhvaćene ovogodišnjim odabranim filmovima sugeriraju zavidan raspon, kao i prikazani kinematografski stilovi i formalna estetika.

– Kao mala filmska industrija koja se i dalje suočava s problemima oko finansiranja i infrastrukturne podrške, bosanska kinematografija je otporna i živahna kao i uvijek, uprkos ovim izazovima, istakli su.

Još jednom, BHFF ima čast da i dalje bude važna platforma za izložbu rada kako etabliranih tako i novih filmskih stvaraoca.

– Oduševljeni smo što možemo podijeliti ovogodišnji uzbudljiv i raznolik film s našom publikom. Osim toga, više smo nego oduševljeni što se ovogodišnji program sastoji od većine žena režisera i scenarista, jer je veća raznolikost i inkluzija već dugo ključni fokus i prioritet našeg festivala. Isto tako, niz tema pokazuje hitnost s kojom se lokalni i dijasporski filmski stvaraoci nastavljaju baviti važnim društvenim pitanjima: od LGBTQ+ prava, ženskih prava, do stalne stigme oko invaliditeta i kontinuiranog značaja rješavanja ratnih trauma i načina iscjeljivanja u postkonfliktnom okruženju, izjavili su direktor BHFF-a Amir Husak i programska direktorica BHFF-a Dijana Jelača.

NAGRADE

Devetnaesti BHFF sastojat će se od tri narativna igrana filma, pet kratkih narativnih filmova i četiri dokumentarna filma. Dvanaest filmova odabranih za prikazivanje na 19. godišnjem BHFF-u ispunjavaju uslove za osvajanje nagrada žirija BHFF-a za najbolji dokumentarni film, najbolji kratki ili animirani narativni film, najbolji dugometražni narativni film, najbolju glumačku izvedbu i posebno priznanje žirija, kao i BHFF nagrada publike za najbolji film.

Članovi žirija ovogodišnje manifestacije su filmska naučnica Meta Mazaj, kulturna producentica i kritičarka Vera Mijojlić, i producent/režiser Joseph Pierson, prenosi Oslobodjenje.

Program i filmove koji će biti prikazani u New Yorku u sklopu BHFF-a pogledajte ovdje.

Karte su u prodaji i možete ih kupiti putem ovog linka.