Deset zanimljivosti o filmu “Kum”: Naručena prava konjska glava, sumnjalo se u glumačke sposobnosti Al Pacina…

U čast trilogije Francisa Forda Coppole, magazin “Time” izdvojio je deset najzanimljivijih anegdota i detalja sa snimanja

Kultni američki film “Kum” u naše živote je ušao 15. marta 1972. godine. Nakon 44 godine čini se da nema osobe koja to remek djelo nije pogledala barem nekoliko puta.

U čast trilogije Francisa Forda Coppole, magazin “Time” izdvojio je deset najzanimljivijih anegdota i detalja sa snimanja.

1. MAČKA

Dok Don Corleone objašnjava Bonaseri svoje viđenje prijateljstva, u prvoj sceni u kojoj vidimo Don Corleonea, u njegovom krilu sjedi mačka.

“Mačka u Marlonovim rukama nije bila planirana. Vidio sam je kako trči oko studija, uzeo je i bez rječi dao Brandu u ruke”, ispričao je poslije Coppola.

Brando je obožavao životinje i mačka je tako postala dio scene. Maca umalo nije upropastila snimanje. Naime, zbog njenog predenja zvuk se narušio i Marlonove riječi nijesu mogle da se prepoznaju.

2. NEKE FOTOGRAFIJE ZA FILM URADIO JE GEORGE LUCAS

Prijateljstvo između Coppole i Lucasa datira još od vremena dok nisu bili poznati režiseri. Coppola je bio producent prvog Lucasovog filma, a poslije toga je Lucas radio kao asistent na “Kumu”. Lucas je fotografisao novinske isječke za naslovnu stranu “Vito Corleone feared murdered”. Ipak, najveći Lucasov doprinos filmu jesu predlozi koje je u nekoliko puta dao svom dobrom prijatelju, a on ga je poslušao.

3. UVODNA SCENA

Prije nego što se prihvatio “Kuma”, Coppola je napisao scenario za “Patton”, film koji ima jednu od najboljih uvodnih scena. Jedan njegov prijatelj predložio mu je da istu stvar napravi i kod “Kuma”, da ponovi sličnu uvodnu scenu. Coppoli je posebno zanimljiv bio dio knjige u kome ljudi zovu Dona za usluge na dan svadbe njegove kćerke, jer tada ne može da ih odbije. Zato počinje zumiranjem lica Bonasere i polako skreće na 30 sekundi Bonaserinog šaptanja u Corleonovo uho.

4. ALTERNATIVNI KRAJ

“Kum” ima dramatičan kraj. Kay Corleone shvata da je njen suprug gangster i ubica dok se vrata njegove kancelarije zatvaraju pred njom. Ali, Coppola je imao i nešto drugo u planu. Kay je smjestio u crkvu, gdje je palila sveće za spas duše svog supruga. Ova scena na kraju nije odabrana za završetak filma.

5. RADNJA FILMA U ORIGINALU JE SMJEŠTENA U SEDAMDESETE

Mario Puzzo napisao je knjigu “Kum” i smjestio radnju u sedamdesete godine. Predlog producenta Roberta Ivana je bio da te godine budu prikazane i u filmu, ali to nije uvaženo. Ubrzo su se svi složili da radnju treba da smjeste u neka ranija, nostalgična vremena. Na tome je najviše insistirao Coppola i hvala mu na tome.

6. KONJSKA GLAVA

Mnogi će se složiti da je scena u kojoj se mafijaš probudi sa konjskom glavom u krevetu jedno od najvećih remek djela svjetske kinematografije. Zanimljivo je da su Coppoli predlagali da upotrijebi lažnu konjsku glavu, ali on time nije bio zadovoljan. Njegovi ljudi otišli su u New Jersey i našli konja koji je bio za klanje. Zamolili su da im jave čim konja ubiju, a njegovu glavu pošalju na set “Kuma”. To se i dogodilo.

7. COPPOLA NIJE BIO PRVI IZBOR ZA REŽISERA FILMA

Iako je do 1971. Francis već bio poznat režiser, posao nije dobio zbog toga. Odabran je kao režiser “Kuma” jer je bio mlad (pretpostavljalo se da će biti jeftiniji i efikasan) i zbog italijanskog porijekla. Ali, prije njega se raspravljalo o nekoliko tada jačih, poznatijih imena. Razmišljalo se o Arthuru Pennu, Peteru Yatesu i Costi Gavrasu.

8. UVODNA SCENA JE TREBALA DA BUDE DRUGAČIJA

Coppola je u početku planirao da film započne sa svijetlom, lijepom scenom porodice Corleone na vjenčanju. Kada je njegov prijatelj vidio scenario, zapitao se naglas pred Coppolom da li j film mogao da počne ničim drugim, mračnijim i neočekivanijim. Režiser je razmislio o predlogu i promjenio uvodnu scenu.

9. SUMNJALO SE DA LI AL PACINO MOŽE DOBRO DA ODGLUMI MICHAELA

Kada je Coppola počeo sa audicijama za ulogu Michaela Corleonea, glavni u studiju “Paramount” su htjeli nekog mladog, talentovanog, ko će podsjećati na Roberta Redforda. Niko osim Coppole nije htio Al Pacina. Pacinovo izražajno lice Coppoli je bilo dovoljno. Ipak, da udovolji glavnima, testirao je Martina Sheena i Roberta De Nira, ali čak ni oni nisu mogli da nadmaše Ala. Kad je Pacinove snimke vidjela supruga Georgea Lucasa, rekla je Coppoli: “Obraća ti se očima!”. Reditelj se složio, a Pacino odigrao fenomenalnu ulogu.

10. BURT LANCASTER KAO BON VITO CORLEONE?

Iako vam je poslije svih ovih godina nezamislivo da bi Don Vita Corleonea mogao da glumi neko drugi, glavni iz studija “Paramount” su htjeli da ta uloga pripadne bilo kome, samo ne Marlonu Brandu. Predlagali su Richarda Contea, Anthonya Queena i Burta Lancastera.
“Audicije su trajale i trajale. Testirali smo sve”, ispričao je poslije Coppola.

Uprkos tome, režiser je priznao da ni u jednom trenutku nije razmišljao ni o kome osim o Brandu, kad je riječ o Don Vitu Corleoneu.

Izvor: Avaz.ba

Komentari

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Idi na VRH
error: Content is protected !!